Search   Contact      

 

     

management

management goeroes

toelichting op goeroes

management jargon

management tools

top 100 literatuur

anti goeroe tips

management consult

consultants

managementboek.nl


economie

eConomics

Nobelprijs economie

topeconomen

top 40 economen

literatuur economie

links eConomics

economen jargon

 

 

 

Aan reclame wordt veel uitgegeven. Ongeveer 60 % daarvan wordt besteed aan de pers (advertenties) en 40 % vindt zijn weg naar de andere media, zoals mailings, televisie, bioscoop etc. Het adverteren op Internet wordt een grote ontwikkeling tooegedacht. Vooralsnog zijn het meer verwachtingen dan realiteit.

Er zijn ongeveer 400 reclamebureaus en ca. 2500 bureaaus die zich met onderdelen van het reclamevak bezighouden (ontwerpstudio's, standontwerpers en - bouwers, internet presence providers). Heel veel free-lancers zoeken hun boterham in het schrijven, tekenen en ontwerpen.

De bladen waren de eerste opdrachtgevers van de reclamebureaus. De reclame is een roerig wereldje met onderlinge verdeeldheid. De artiesten onder hen laten zich niet graag vastleggen. De organisaties zijn dan ook vaak nogal ondoorzichtig.

Welke reclame-adviseur ?

Het doel van reclame is: meer bekendheid geven aan een produkt of dienst.
Reclame is derhalve een onderdeel van de marketing van een bedrijf. De specialismen hebben betrekking op: marktonderzoek, marketingadviezen, grafisch ontwerpen, tekstschrijven en media-advisering.

Een reclamebureau mag niet voor twee bedrijven opereren die op dezelfde markt werkzaam zijn. Daarnaast is geheimhouding van het allergrootste belang. Dat is manifest doordat de reclameman vaak vroegtijdig op de hoogte is van nieuwe produkten en dergelijke.

Het is verstandig om met een bureau in zee te gaan ondanks de onzekere resultaten. Het belang is echter groot en het verprutsen van mogelijke verkopen door onprofessioneel gedrag kan aanzienlijke schade opleveren.

Spreek van tevoren een resultaat af, laat u niet overdonderen en leg de afspraken schriftelijk vast.

Meer informatie ?

  •  

    ________________________________________________________

    floor
    (e) info@floor.nl
    copyright © 1994-2020 floor