Search   Contact      

 

     

economie

economen jargon

beursjargon

bronnen

eConomics

Nobelprijs economie

topeconomen

ranglijst economen

literatuur economie

links eConomics

 


management

goeroe overzicht

management jargon

management tools

 

Nieuwe economie: And the winner is ......

........ De Consument

Door gebruik van ICT kunnen bedrijven steeds goedkoper en beter werken. Kunnen ..... zegt Flip Vuijsje (2000) want in open en vrije markten is achterblijven geen optie. Wie niet mee innoveert en investeert in de toekomst zal genadeloos worden afgestraft door de concurrentie. In veel gevallen zal de produktiviteitswinst worden doorgespeeld naar de klant om daarmee marktaandeel te winnen. De 'gratis-acties' van internetbedrijven wijzen daar al op. Ieder bedrijf zal daar dan aan mee moeten doen. In de Nieuwe Economie wordt de consument dan als vanzelf de winnaar.

De winst zit dan letterlijk in het rijker worden van de consument. Onze welvaart groeit gemiddeld met meer dan 2,5 %. Maar de consument wordt ook steeds vrijer. Dankzij internet kunnen we geheel nieuwe dingen doen. Informatie en communicatie wordt goedkoper en kent geen grenzen meer. Economen denken dat hun micro-economische model van 'volledige mededinging' nu eindelijk op zal gaan. Transparante markten zonder belemmeringen, waarin prijzen en kwaliteiten van de goederen eenvoudig met elkaar vergeleken kunnen worden.

Jules Verlaan
2 Oktober, 2001

 

 

 

google

bouwweb

webwise

managementboek.nl

ESB Economisch Statistische Berichten

 

 

 

 
Google
_________________________________________________________

floor
(e) info@floor.nl
copyright © 1994-2018 floor