Search   Contact      

 

 

     

management

management goeroes

toelichting op goeroes

management jargon

management tools

top 100 literatuur

anti goeroe tips

management consult

consultants

managementboek.nl


economie

economen jargon

beursjargon

bronnen

eConomics

Nobelprijs economie

topeconomen

top 40 economen

literatuur economie

links eConomics

 

 

 

marketing - product, place, price, promotion

Marketing komt van 'market getting' en houdt zich bezig met het doelmatig en doelgericht beheersen van het productieproces.

Daarbij wordt gebruik gemaakt van verschillende instrumenten, ook wel de marketing mix genoemd:

  1. product,
  2. prijs,
  3. plaats, dat wil zeggen distributie en
  4. promotie.

Reclame is een onderdeel van het instrument promotie. Belangrijk bij marketing is het denken vanuit de behoeften van de klant (vraagkant) in plaats vanuit de mogelijkheden van het product en het productieproces (aanbodkant).

Met name technici hebben de neiging te redeneren vanuit de mogelijkheden van het product en vinden de klant maar een verstoring van het productieproces.

 

 

 

 

 

 

 

 

managementnieuws

nieuws


managementboek.nl

ESB Economisch Statistische Berichten

NRC: Economie voor jou

.

 
Google
_________________________________________________________

floor
(e) info@floor.nl
copyright © 1994-2018 floor