5 juli 2006
CoachingNet brengt het boek De Coach Approach uit
Hét nieuwe standaardwerk over veranderen voor personeelsmanagers en leidinggevenden.
Voor een duurzame of fundamentele organisatieverandering is een integrale visie en benadering nodig. De Coach Approach is een filosofie, een manier van kijken en tevens een benaderingswijze voor het ontwikkelen en veranderen van mensen en organisaties. De coachende benadering draagt geen nieuwe veranderingsmodellen of methoden aan, maar plaatst deze in een kader, van waaruit veranderingen benaderd kunnen worden.
Het boek bestaat uit drie delen.
De Coach Approach is toegankelijk en overzichtelijk.
Door de opzet en vormgeving is het boek ook te gebruiken
om snel overzicht te krijgen op bepaalde deelgebieden of
onderwerpen met betrekking tot veranderen van mensen in
organisaties. Het boek is bedoeld voor iedereen die in de
praktijk een sturende, begeleidende of adviserende rol speelt
bij vraagstukken op het gebied van veranderingen in organisaties.
Veranderingen op het niveau van een team, afdeling of de organisatie als totaal. Het boek biedt een kader om tot een visie te komen en uitgangspunten en randvoorwaarden te formuleren waarmee het veranderproces vorm kan worden gegeven.
Het auteursteam omvat een keur aan experts en ervaringsdeskundigen. Zo zijn er bijdragen van de hoogleraar Wessel Ganzevoort, van consultants als Loek Wijchers, van organisaties zoals Heineken University, Twijnstra Gudde, Albert Heijn, Rijkswaterstaat, De Baak, het Ministerie van Binnenlandse Zaken, een grote bank en van gemeenten en MKB-bedrijven, en vanuit de coachingbranche.
De redactie wordt gevormd door Niko Stammes, Anne Kooij, Henk de Koning en Bart van Baarsen.
Het boek De Coach Approach is verkrijgbaar bij elke boekhandel en kost € 55,- incl. BTW.
U kunt het boek ook bestellen via www.coachapproach.nl.
ISBN 90-78123-028.
Bij dit boek krijgt u gratis een CD-ROM met 40 Coachingactiviteiten
en 99 Coachingformulieren.
Floor is een platform over management en ondernemen door gebruik te maken van de mogelijkheden van internet.
Floor beoogt een hulp te zijn bij het ontwikkelen van een doelgerichte strategie en de vertaling daarvan in praktische stappen.
Op Floor.nl is in diverse categorien informatie te vinden voor managers en voor geïnteresseerden in management.
Niets is zo praktisch als een goede theorie. Daarom veel informatie over management goeroe's en wetenschappers. Ook het management jargon wordt niet vergeten.
toelichting op goeroes
De top van de hedendaagse goeroes gelden Peter Drucker, Tom Peters en Michael Porter. Drucker is de grijze eminentie onder de goeroes. Zelfs op hoge leeftijd was hij tegen flinke honoraria nog actief met lezingen etc. Porter en Peters zijn wereldbekend en hun optredens gaan gepaard met telecommunicatie, glitter en veel marketing-geweld. De verpakking doet veel sinds de jaren negentig.
Go guruMetaforen, ervaringen en/of humor kunnen gebruikt worden management processen of de organisatie te verbeteren. Hier worden triggers daartioe gegeven.
Animal Org
The missing link tussen
Organisatietheorie en dierenwereld
Floor is in 1995 als goeroe-site op het WWW gestart bij XS4ALL. Het was een samenwerkingsverband van verschillende management-consultants. Het doel was en is om business te ontwikkelen op basis van internetfaciliteiten. Nu heel gewoon, toen nog een belofte.