door M. Goold / A. Campbell / M. Alexander - 1994
Inhoud
Advance praise for Corporate-Level Strategy. At last a book that cuts through all the corporate jargon and academic generalizations to answer the question 'Does the corporate parent create or destroy value for the organization?' The authors suggest a simple yet compelling framework for making this determination.
Must reading for students and practitioners alike.
-Robert Cizik Chairman and Chief Executive Officer Cooper Industries
In an era when the role of corporate-level management is quite justifiably being questioned and challenged, it is refreshing to find a book that clearly shows how parent companies can add rather than destroy value in their businesses. As we would expect of these world class authorities,
Goold, Campbell, and Alexander have leveraged their fascinating research findings into an eminently readable and highly practical book.
-Chris Bartlett Professor Harvard Business School
A vital and deeply researched contribution to thinking about corporate strategy. -Gary Hamel London Business School I am very impressed by the extensive work on which this book is based, and by the concept of parenting advantage that it puts forward.
-Yasutaka Obayashi Senior General Manager, Corporate Strategy Canon
Great companies grow, they don't just cut. With breakups and restructuring done, corporate parenting is coming back.
Goold, Campbell, and Alexander have produced a comprehensive and intelligent book which should become a standard guide on the subject.
-Tom Hout Vice President The Boston Consulting Group
A perceptive and valuable insight into an often underestimated area of strategy.
This book clearly demonstrates the importance of parenting to the longer term development and prosperity of multibusiness companies.
-Alan R. Jackson Chief Executive, BTR
I am glad someone has so well and so fully shed light on this important body of thinking.
-Sigurd Reinton Director, McKinsey & Company, 1981-1988
Floor is een platform over management en ondernemen door gebruik te maken van de mogelijkheden van internet.
Floor beoogt een hulp te zijn bij het ontwikkelen van een doelgerichte strategie en de vertaling daarvan in praktische stappen.
Op Floor.nl is in diverse categorien informatie te vinden voor managers en voor geïnteresseerden in management.
Niets is zo praktisch als een goede theorie. Daarom veel informatie over management goeroe's en wetenschappers. Ook het management jargon wordt niet vergeten.
toelichting op goeroes
De top van de hedendaagse goeroes gelden Peter Drucker, Tom Peters en Michael Porter. Drucker is de grijze eminentie onder de goeroes. Zelfs op hoge leeftijd was hij tegen flinke honoraria nog actief met lezingen etc. Porter en Peters zijn wereldbekend en hun optredens gaan gepaard met telecommunicatie, glitter en veel marketing-geweld. De verpakking doet veel sinds de jaren negentig.
Go guruMetaforen, ervaringen en/of humor kunnen gebruikt worden management processen of de organisatie te verbeteren. Hier worden triggers daartioe gegeven.
Animal Org
The missing link tussen
Organisatietheorie en dierenwereld
Floor is in 1995 als goeroe-site op het WWW gestart bij XS4ALL. Het was een samenwerkingsverband van verschillende management-consultants. Het doel was en is om business te ontwikkelen op basis van internetfaciliteiten. Nu heel gewoon, toen nog een belofte.