Philip Kotler Kotler is Professor of Marketing aan de J.L Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University. Hij heeft economie gestudeerd en postdoctorale studies gedaan in wiskunde en gedragswetenschappen. Kotler heeft het marketingvak in de vingers gezien de differentiatie in de marketingboeken die hij geschreven heeft. Op veel universiteiten en opleidingen worden zijn boeken gebruikt. Zijn boeken zijn in een groot aantal talen vertaald. Meer dan 70 artukelen van zijn hand zijn verschenen in the Harvard Business Review, Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Management Science, Journal of Business Strategy. Literatuur Marketing Management: Marketing for Nonprofit Organizations Principles of Marketing Marketing Model Building Marketing Management Creating Social change Simulation in the social and administrative sciences |
Floor is een platform over management en ondernemen door gebruik te maken van de mogelijkheden van internet.
Floor beoogt een hulp te zijn bij het ontwikkelen van een doelgerichte strategie en de vertaling daarvan in praktische stappen.
Op Floor.nl is in diverse categorien informatie te vinden voor managers en voor geïnteresseerden in management.
Niets is zo praktisch als een goede theorie. Daarom veel informatie over management goeroe's en wetenschappers. Ook het management jargon wordt niet vergeten.
toelichting op goeroes
De top van de hedendaagse goeroes gelden Peter Drucker, Tom Peters en Michael Porter. Drucker is de grijze eminentie onder de goeroes. Zelfs op hoge leeftijd was hij tegen flinke honoraria nog actief met lezingen etc. Porter en Peters zijn wereldbekend en hun optredens gaan gepaard met telecommunicatie, glitter en veel marketing-geweld. De verpakking doet veel sinds de jaren negentig.
Go guruMetaforen, ervaringen en/of humor kunnen gebruikt worden management processen of de organisatie te verbeteren. Hier worden triggers daartioe gegeven.
Animal Org
The missing link tussen
Organisatietheorie en dierenwereld
Floor is in 1995 als goeroe-site op het WWW gestart bij XS4ALL. Het was een samenwerkingsverband van verschillende management-consultants. Het doel was en is om business te ontwikkelen op basis van internetfaciliteiten. Nu heel gewoon, toen nog een belofte.